F FIT SENIOR

Naša populácia starne. To všetci vieme. Nemocnice a domovy dôchodcov praskajú vo švíkoch. Mnoho seniorov potrebuje aspoň malú pomoc, či opateru a Vy sa tak snažíte zvládať skoro 2 domácnosti? Ak rodič, prarodič žije vo vlastnom byte, už to považujete za výhru? Ak nie? Mali by ste.
 
Popri povinnostiach v rodine, práci tu máme aj našich rodičov, prarodičov. Venujte im svoju pozornosť s trochou času. Oni sa Vám za to odvďačia.
 
Nie je žiadnou novinkou, že pravidelný pohyb udržuje mladosť a znižuje progres civilizačných ochorení. Pohyb je veľmi prospešný pre pohybový systém, ktorý je obzvlášť dôležitý u starších ľudí. Možno si aj viete predstaviť, ako sa cítia, keďže už aj Vás ťahajú kríže po domácom upratovaní.
 
V správach sa dozvedáme aj o pracovnej diskriminácii seniorov, čo je pre nich jeden z dôležitých aspektov ako si udržať “fit ducha”. Sami viete porovnať tú pomoc pre Vás, ak sa sami obslúžia, aktívne sa stretávajú s rovesníkmi alebo chodia do rôznych skupín, či spolkov, kde vykonávajú rôzne druhy aktivít. Proti tým, ktorý si nie sú schopní sami ani pripraviť jedlo, tak vzniká určitý problém. Problém, ktorý ale nie je neriešiteľný. Je treba si len uvedomiť, že naši dedkovia a babičky potrebujú pomocnú ruku ale hlavne dobré slovo. Na druhej strane je ale potrebné podotknúť, že nám oni musia ísť svojou vôľou naproti.
Najobdivovanejší sú tí, ktorých vidíme zúčastňovať sa na vytrvalostných disciplínach. Tento výkon je ale poctivo odtrénovaný už desaťročia pred tým ako sme my boli na svete a jeho pohybový aparát je na záťaž jednoducho zvyknutý. Preto nie je nikdy neskoro začať s pravidelným ale správne dávkovaným pohybom. Ich telo už prirodzene vie koľko čoho a kedy môžu zvládnuť. Občas ich len treba trochu nakopnúť. Pomôcť s odvozom, nákupom, vyniesť tašky...

Poďme si teda navzájom pomôcť. Skúste svojich rodičov podporiť k pohybovej aktivite.  U nás vo WINNER centre spúšťame nové lekcie zamerané práve pre seniorov :) Hodiny vedené fyzioterapeutkou, Bc. Barborou Falisovou každý pondelok a stredu o 9 hod.

 

Užite si so svojim rodičom trochu viac spoločného času. Priveďte svoju babičku, dedka, tetičku, uja, strýka, každého, o kom si myslíte, že by privítal trochu viac pohybu a komu pohyb robí dobre. Po hodine cvičenia si doprajte spoločnú kávičku s príjemným rozhovorom.
A nevyhovárajte sa, že nemáte čas :)
 
FIT senior harmonogram a prihlásenie
 
 
INŠTRUKTORI